Co je to indexace a jak funguje?
Google při procházení webových stránek se snaží pochopit, o čem vlastně vaše webová stránka je. Této fázi se neříká jinak než Indexování/Indexace → při této funkci se snaží Google zpracovávat váš obsah (nadpis, klíčová slova, meta popisek, videa, obrázky atd..) a na základě toho ho začne analyzovat a vyhodnocovat pomocí algoritmu.
Při analýze Google určí, zda vaše stránka není kanonickou a nebo duplicitní s jinou stránkou (může se stát v případě kopírovaní textu z jiných webů atd..).
Co je to Kanonický odkaz? Kanonická stránka se dá označit HTML kódem, v případě se na vašich webových stránkách existuje více podobných stránek se stejným nebo totožným obsahem. Díky kanonickému odkazu určíte robotům, jaká stránka je nejdůležitější a které mají dát přednost před ostatními.
Indexování závisí především na obsah webu a ostatních metadatech. Jaké jsou nejčastější problémy s indexováním?
- Kvalita obsahu na webových stránkách je velmi nízká
- Roboti mohou mít zakázané indexování na stránkách
- Špatná šablona může z pohledu designu indexování ovlivnit
Jaké další faktory ovlivňují procházení webových stránek?
- Zpětné odkazy které vedou na váš web → v dnešní době se nákup zpětných odkazů ze „špatně hodnocených“ webů dneska nedoporučuje, protože Google dává přednost důvěryhodným webům s kvalitním obsahem. Pokud máte vlastní webové stránky s velmi kvalitním obsahem, ale nevedou na něj žádné zpětné odkazy, Google to může brát jako že váš web je nekvalitní.
- Interní propojení → interní link building je také velmi důležitý! Pro ty co nevědí, jedná se o propojení stránek mezi sebou na vašem webu. Díky tomu pomůžete vašemu webu v hlubší indexaci.
- XML sitemap → Při vytváření webových stránek je velmi důležitá Sitemap ve formátu XML. Jedná se o soubor, který pomůže vyhledávačům pochopit strukturu vašich webových stránek.
- Kanonická URL
- Titulek, URL a Meta description → hlavní nadpis stránky, čistá a pěkná URL adresa a lákavý popisek MT je velmi důležitý!
3 Komentáře