Značka H1 je nadpis, který se nejčastěji používá k označení názvu webové stránky. Nadpisy HTML jsou číslovány od 1 do 6, přičemž H1 nadpis je považován za nejdůležitější a „nejvyšší“ v hierarchii. Díky správnému formátování webové stránky bude text mnohem lépe přehlednější jak pro uživatele tak pro vyhledávač.

Po nadpisu následují nadpisy H2, H3, H4, H5 a H6. Otázkou možná pro některý je proč se takto označují nadpisy H1 atd..? Kvůli hierarchii webové stránky.

Značka H1 se vyznačuje ve většině případů jako název webové stránky. 

nadpis-H1

Pokud byste vytvořili nadpis H1 v HTML kódu, vypadalo by to takto:

<h1> Ahoj, jmenuji se Petr </h1>

Jak vidíte nadpis začíná HTML kódem <h1> a končí s lomítkem </h1>. 

Můžete se však na to podívat sami. Pokud si otevřete libovolnou webovou stránku a zobrazíte si zdrojový kód tak uvidíte, že se zde nachází náš nadpis H1.

Postupujte zde podle návodu:

1) Nejdříve se ujistěte že jste na webové stránce. (vybrali jsme si například stránku www.fitnessmix.cz).

fitnessmix.cz
fitnessmix.cz

 

2) Musíte nahlédnout do zdrojového kódu webové stránky. To udělá tím, že stisknete pravé tlačítko myši na libovolné stránce a kliknete na zobrazit zdrojový kód stránky – zobrazí se vám celý HTML kód stránek.

3) Poté kliknete na tlačítko CTRL + F (vyhledávání), a do políčka které se vám ukázalo na pravé straně napíšete h1.

4) Díky tomu v celém zdrojovém kódu stránky dokážete najít příslušnou značku kterou hledáme.

h1-zdrojovy-kod

Pokud je na stránce označen nadpis H1, ve výsledcích vyhledávače se může například zobrazit takto:

protienova-dieta-fitnessmix.cz

Mějte na paměti, že každá stránka by měla mít pouze jeden nadpis H1!

Další označení nadpisů H2, 3, 4, 5 a 6 se zobrazují velkými a tučnými písmeny, kvůli rozdělení části webové stránky/hierarchii.

 

Proč je nadpis H1 tak důležitý?

Nyní když už jsme si vysvětlily co jsou to HTML nadpisy a jak najít nadpis <h1>, tak si zde povíme proč je tato značka tak důležitá především z pohledu SEO.

Když jsem nedávno četl článek na internetovém magazínu seojournal.com, tak jsem zjistil že titulek H1 patří k těm nejdůležitějším faktorům při organickém vyhledávaní ve vyhledávačích. Samozřejmě včetně dalších nadpisu od H2 a dále..

Nadpis H1 je hlavní on-page SEO prvek který upoutá pozornost návštěvníka, jenž přijde na váš web (jedná se o první dojem na webové stránce).

Jednoduše se dá říci, že H1 říká o čem vaše webová stránka je.

Samozřejmě že nadpisy nejsou žádným tajemstvím, a každý kdo trochu něco ví o SEO a HTML tak je používá.

Ještě bych zde měl zmínit že některé webové stránky už automaticky vytvářejí nadpis H1, pokud zadáte název příspěvku například ve WP.

 

Tipy jak správně psát nadpis H1

 

1. Vždy používejte pouze jeden nadpis H1! 

Každá webová stránka nebo příspěvek na blogu/magazínu by měl obsahovat pouze jeden nadpis H1. Protože není důvod tento nadpis používat vícekrát.

Pokud se na stránce bude vyskytovat více nadpisu H1 může to vyhledávače zmást, a mohla by hodnotu SEO dát jinému nadpisu (a to nemusí bát právě ten který chcete).

Jak jsem zde ale zmínil, některé stránky automaticky označí nadpis H1 pokud vytvoříte příspěvek.

Uvedu vám sem příklad, když jsem psal tento příspěvek:

automaticky-nadpis-h1

Jak zde vidíte, jako nadpis příspěvku jsem nazval: Nadpis H1

Pokud se poté podíváme do zdrojového kódu webové stránky zobrazí se nám toto:

zdrojovy-kod-

WordPress automaticky vytvořil Nadpis H1.

Pokud nebude mít nadpis H1, vyhledávač si vybere „vlastní“ nadpis a to by mohlo mít špatný vliv na vaše webové stránky.

 

2. Nadpis H1 by měl popisovat téma vaší stránky

Tento další krok je také velmi důležitý, z toho důvodu že nadpis H1 by měl obsahovat pouze název/text o čem stránka opravdu je.

Tento „tučný“ název také napoví zákazníkovi nebo čtenáři o čem stránka je a co se na ní nachází.

Nadpis by měl obsahovat klíčové slovo.

 

3) V nadpisu používejte Long tail klíčové slovo

Co je to Long tail klíčové slovo? Termín Long tail nebo také „dlouhý ocas“ – je klíčové slovo které obsahuje menší objem vyhledávání a tím pádem je i méně konkurenční z pohledu SEO.

Obsahuje více jak 2-3 klíčová slova.

Ukážeme si zde názorný přiklad na SEO nástroji Ubersuggest. 

Řekněme si že chceme vytvořit webovou stránku, příspěvek nebo rubriku která se bude zajímat o WordPress.

Podíváme se například na celkový objem vyhledávání klíčového slova WordPress:

wordpress-ubersuggest
wordpress-ubersuggest

 

Jak můžete vidět, výsledek vyhledávání obsahuje 12,100 a označení SEO DIFFICULTY (náročnost/obtížnost) je 61. Což je opravdu velké a umístit se na toto klíčové slovo by bylo opravdu těžké a nebo i nemožné pro začínající web.

Proto se podíváme na celková slova která obsahují klíčové slovo WordPress, a můžeme například najít že klíčové slovo WordPress návody obsahuje toto:

wordpress-navod-ubersuggest
wordpress-navod-ubersuggest

Výsledky objemu vyhledávání jsou 390 a SEO DIFFICULTY je skoro o polovinu menší! 

Takže pokud do svého nadpisu zahrnete klíčové slovo WordPress návody, a bude se stránky jmenovat lehké WordPress návody tak se začnete umisťovat mnohem lépe a rychleji než na samotný nadpis WordPress.

Long tail klíčová slova mohou razantně změnit návštěvnost webových stránek.

O Long tail klíčových slovech si něco povíme později, zde jsem chtěl jenom ukázat jak důležité je zahrnout klíčová slova s dlouhým ocasem.

 

4) Piště lákavý a poutavý nadpis!

Pokud napíšete do nadpisu WordPress, tak to moc nikoho neokouzlí. Tím myslím to, že pokud se zobrazí někomu daná stránka tak návštěvník ani nebude vědět o čem daná stránka je a ve velkém případě odejde z webové stránky.

Ale pokud změníte popis stránky například na: Worpdress pro začátečníky tak už tím zaujmete návštěvníka a ví o čem daný příspěvek je.

Další tipy a triky zde sem budu postupně přidávat..

 

Potřebujete s něčím poradit nebo pomoc? Napište nám… info@marketin.cz

Podobné příspěvky