Domů » SEO audit – jak na to?

SEO audit – jak na to?

5
(1)

SEO analýza webu je nezbytná, chcete-li zjistit důvod, proč se vaše webové stránky neřadí správně a ztrácí pozice ve vyhledávači. Připravili jsem si pro vás článek, co je nutné vědět o SEO auditu.

SEO analýza webových stránek je nezbytná, pokud potřebujete vědět jak je na tom váš web po technické stránce, a co je následně nutné udělat.

Pokud si klient u vás objedná SEO audit a vy mu bezmyšlenkovitě pošlete cenovou nabídku, aniž byste webové stránky dobře prozkoumaly, to je jako vést někoho slepého ve tmě bez baterky… Profesionál v tomto odvětví musí objasnit kritické body, nedostatky a navrhnu vylepšení/zlepšení.

V našem krátkém průvodci vám ukážeme, základní prvky SEO auditu.

Co je to SEO analýza?

Chcete-li toto téma správně vyřešit, musíte nejprve pochopit, co je to SEO analýza web. Častokrát se mu říká SEO audit.

Co si představit pod SEO auditem? Lze jej můžeme definovat jako sérii hodnocení a testů, jehož cílem je odhalit všechny nedostatky a problémy které brání webovým stránkám v hodnocení a umisťování ve vyhledávačích jako je Google, Bing, Ask, Yahoo atd…

Nestačí spoléhat jenom na program, který vám bude analyzovat webové stránky. Audit webu by měl udělat SEO specialista, který musí mít v tomto oboru zkušenosti.

Kdy a proč je potřeba SEO audit?

Audit je nutný především tehdy, když web ztrácí organickou návštěvnost nebo obsahuje určité nedostatky.

Například i příchod nového konkurenta může narušit hodnocení v SERPu a je nutné analyzovat vaše webové stránky, abyste dokázali zjistit proč a kde ztrácíte vaše pozice. Nebo také začít analyzovat konkurenci a sledovat v čem je lepší a kde boduje.

Hlavní faktory SEO analýzy

Sepsali jsme pro vás seznam procesů, které jsou nezbytné při analýze webových stránek. Rád bych také zmínil, že hodnotící algoritmy Googlu se pořád mění, to znamená že co funguje v roce 2022 nemusí v roce 2023 fungovat.

Nejdůležitější SEO faktory:

  • Umístění webu ve vyhledávání
  • Rychlost načítání webu
  • Ověřte zda web používá šifrování HTTPS
  • Koukněte na zpětné odkazy a jejich kvalitu
  • Ověřte interní polinkování
  • Mobilní použití
  • Zkontrolujte duplicitu
  • Zkontrolujte všechny technické parametry on-page SEO a opravte případné chyby
  • Zkontrolujte adresy URL zda jsou za indexované
  • Zkontrolujte přesměrování
  • Hledejte duplicitní obsah
  • Kontrola kvality obsahu

Google dnes přikládá velký význam uživatelské zkušenosti, proto každá webová stránka na kterou se chcete umisťovat, musí mít dobré technické i estetické vlastnosti, které zjednodušují uživatelský obsah.

Nestačí pouze optimalizovat texty a kód webových stránek, ale musíte také dát pozor na vše, co souvisí i UX.

Kromě toho, je taky velmi důležité analyzovat konkurenty, abychom pochopili, jak si vedou jejich stránky v umisťování a pro která klíčová slova se umisťují.

SEO audit není jen otázka pár minut, když jej provádí SEO specialista, zabere mu to mnohem více času, někdy i 10-20 hodin (záleží však na velikosti webových stránek).

Nástroje pro SEO audit

Ruční testování všech faktorů, které ovlivňují umístění webu by bylo příliš dlouhé a velmi náročné. Jak všichni vědí, fungují efektivní nástroje, které jsou vyvinuty pří pro tyto případy.

Mezi nejzákladnější patří například Google Search Console → nástroj pro analýzu různých aspektů indexování a hodnocení. Jedná se o program od Googlu, který je volně ke stažení.

K prozkoumání technických aspektů webu je dobré použít Screaming Frog.

K vyhodnocení rychlosti načítání webových stránek je dobré použít další nástroj jako je: Google PageSpeed Insight.

SEO programů pro analýzu webových stránek je mnoho. Určitě napíšu článek zvlášť na téma SEO programy.

Pro efektivní SEO analýzu webu je nutné, obrátit se na odborníky, kteří jsou schopni využít funkce různých softwarů.

Jak se vám líbil článek?

Hodnocení 5 / 5. Kolik lidí hlasovalo 1

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Napsat komentář