Domů » SEO: Problémy s procházením

SEO: Problémy s procházením

5
(2)

Google se snaží procházet miliardy webových stránek denně, a někdy se může stát že vaše webové stránky (hlavně ty nové) nemusí být indexovány → to může mít za následek několik důležitých hodnotících faktorů, mezi které například patří:

  • Váš web je příliš „čerstvý“: Tento problém patří k nejčastějším z toho důvodu, že pokud vaše nové webové stránky jsou čerstvé, tak vyhledávači může trvat několik dní/týdnů, než si Google vašich nových webových stránek všimne a nebo zatím neměl čas je procházet. Popřípadě i změň na vašem webu.
  • Neodkazují na vás žádné jiné weby: V tuto chvíli se jedná o zpětné odkazy (link-building). Ve zkratce se jedná o to, že na vaše webové stránky neexistuje doposud žádné zpětné odkazy z jiných webů. Google ale nedoporučuje zpětné odkazy kupovat, jelikož tím porušuje pokyny společní Google.
  • Složitý html kód a špatný design webu: Každý vám řekne, že čím lehčí a „čistější“ kód vaši webových stránek je, tak tím uděláte líp (hlavně pro indexaci a procházení). Problém většinou bývá s jinou platformou než HTML nebo použití Javascriptu.
  • Problémy s indexaci od Googlu: Může se stát, že z nějakého důvodu Google robot odmítne indexovat vaše webové stránky. Nejčastěji se jedná o přihlašovací stránku pod heslem nebo i jiných důvodů. Google doporučuje váš web zkontrolovat v anonymní okně, nebo z jiného zařízení jestli je vše OK.
  • Google při procházení neindexoval: Tento důvod se stává také velmi častým, může zde být několik faktorů, díky kterým může Google vaše stránky „přejít“ a neindexovat je. Pokud však chcete přijít na kloub tomu, co za tím může stát, v nejlepším případě je dobré se podívat do Google Search Console, kde dokážete zjistit, v čem je problém.

Zde jsme si zmínili, několik důvodů, proč Google vaše webové stránky neindexuje nebo s indexací může být problém.

Těchto problémů může být daleko více, ale mohou se objevit mnohem složitější na řešení. Proto vždy doporučuji se nejdříve podívat do Search Console → zjisti problém a najít řešení.

Ale pokud je váš web „čerstvý“ nebo nový, chce to jen čas a trpělivost..

Jaké mohou být další důvody?

Mezi dalšími důvody se může objevit:

  • Na váš web odkazují spamové stránky
  • Poskytuje špatný obsah čtenářům a uživatelům
  • Cílíte na vysoce konkurenční klíčová slova
  • Váš web je pomalý na ostatních zařízeních a platformách
  • Web se špatně zabezpečený a nemáte SSL certifikát

Na závěr bych chtěl říct, že existuje stovky hodnotících faktorů a některé jsou známy a některé ne. Google si svůj algoritmus střeží a také mění velmi často.

Jak se vám líbil článek?

Hodnocení 5 / 5. Kolik lidí hlasovalo 2

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Napsat komentář