Google se snaží procházet miliardy webových stránek denně, a někdy se může stát že vaše webové stránky (hlavně ty nové) nemusí být indexovány → to může mít za následek několik důležitých hodnotících faktorů, mezi které například patří:
- Váš web je příliš „čerstvý“: Tento problém patří k nejčastějším z toho důvodu, že pokud vaše nové webové stránky jsou čerstvé, tak vyhledávači může trvat několik dní/týdnů, než si Google vašich nových webových stránek všimne a nebo zatím neměl čas je procházet. Popřípadě i změň na vašem webu.
- Neodkazují na vás žádné jiné weby: V tuto chvíli se jedná o zpětné odkazy (link-building). Ve zkratce se jedná o to, že na vaše webové stránky neexistuje doposud žádné zpětné odkazy z jiných webů. Google ale nedoporučuje zpětné odkazy kupovat, jelikož tím porušuje pokyny společní Google.
- Složitý html kód a špatný design webu: Každý vám řekne, že čím lehčí a „čistější“ kód vaši webových stránek je, tak tím uděláte líp (hlavně pro indexaci a procházení). Problém většinou bývá s jinou platformou než HTML nebo použití Javascriptu.
- Problémy s indexaci od Googlu: Může se stát, že z nějakého důvodu Google robot odmítne indexovat vaše webové stránky. Nejčastěji se jedná o přihlašovací stránku pod heslem nebo i jiných důvodů. Google doporučuje váš web zkontrolovat v anonymní okně, nebo z jiného zařízení jestli je vše OK.
- Google při procházení neindexoval: Tento důvod se stává také velmi častým, může zde být několik faktorů, díky kterým může Google vaše stránky „přejít“ a neindexovat je. Pokud však chcete přijít na kloub tomu, co za tím může stát, v nejlepším případě je dobré se podívat do Google Search Console, kde dokážete zjistit, v čem je problém.
Zde jsme si zmínili, několik důvodů, proč Google vaše webové stránky neindexuje nebo s indexací může být problém.
Těchto problémů může být daleko více, ale mohou se objevit mnohem složitější na řešení. Proto vždy doporučuji se nejdříve podívat do Search Console → zjisti problém a najít řešení.
Ale pokud je váš web „čerstvý“ nebo nový, chce to jen čas a trpělivost..
Jaké mohou být další důvody?
Mezi dalšími důvody se může objevit:
- Na váš web odkazují spamové stránky
- Poskytuje špatný obsah čtenářům a uživatelům
- Cílíte na vysoce konkurenční klíčová slova
- Váš web je pomalý na ostatních zařízeních a platformách
- Web se špatně zabezpečený a nemáte SSL certifikát
Na závěr bych chtěl říct, že existuje stovky hodnotících faktorů a některé jsou známy a některé ne. Google si svůj algoritmus střeží a také mění velmi často.