Ubersuggest je bezplatný nástroj pro analýzu klíčových slov, audit webu, sledování konkurence, sledování zpětných odkazů a mnoho dalšího.
V podstatě se z části jedná o bezplatný nástroj od NP Digital, který nabízí jak bezplatnou verzi seo nástroje a také i placenou verzi, která nabídne mnohem více pokročilejších funkcí pro optimalizaci webových stránek.
V tomto článku se s vámi podělím o všem, co je nutné vědět pro práci s tímto programem od A do Z.
Ukážu vám, jak pracovat s výzkumem klíčových slov, sledováním konkurence, zjištění zpětných odkazů na kterékoliv stránky, nebo také jak zjistit, jak si vaše webové stránky vedou ve výsledcích vyhledávání pro určitá klíčová slova.
Po přečtení návodu a recenze seo nástroje Ubersuggest, se můžete rozhodnout a udělat si obrázek o tom, zda je tento program pro vás vhodný nebo ne.
Pokud ale hledáte levnou alternativu k seo nástrojům jako je Ahrefs, Mangools nebo i Semrush, tak i když tento program není na tak profesionální úrovni jako ty, který jsem zde zmínil, určitě za tu cenu nabídne dostatek dat a informací které můžete použít pro zlepšení obsahu a analýzy webových stránek.
Co je Ubersuggest?
Ubersuggest je bezplatný SEO nástroj pro analýzu klíčových slov. Díky jeho funkcím dokážete zlepšit obsah webových stránek.
Jaké další funkce vám může nabídnout?
Hlavní funkce Ubersuggest
Jaké jsou hlavní funkce nástroje?
- Sledování vašich stránek
- Analýza konkurence
- Zlepšení obsahu
- Měření pozic klíčových slov
- Návrhy klíčových slov
- Sledování a analýza zpětných odkazů
- SEO audit
- Sledování provozu stránek
Každou kategorii si probereme zvlášť, protože má různé sekce, které je dobré si podrobně vysvětlit a říct si, k čemu slouží.
Pojďme na to!
Dashboard (základní přehled)
Pokud se zaregistrujete, na hlavní stránce se vám objeví toto:


Znamená to, že ještě nemáte vložený zde žádný projekt (webovou stránku), kterou stačí přidat pomocí ADD YOUR FIRST PROJECT → to znamená, že přidáte vaší webovou stránku do nástroje.
Já zde například přidám stránky www.fitnessmix.cz.
Další krok bude vypadat následovně:


Po přidání webových stránek klikneme na NEXT a postupně se proklikáme základním nastavení až do úplného konce.
Budě se vás to ptát na jazyk, v jaké lokalitě se stránky nacházejí, importování klíčových slov pro sledování atd..
Po proklikáni a nastavení projektu se vám zobrazí hlavní stránka, kde můžete vidět stručný přehled reportu vašich stránek.
PS: v nových a začínajících projektech může trvat delší dobu, než se zobrazí načtená data z vašeho projektu.
Co všechno se vám zde může objevit?
- TOP seo opportunites (návrh na zlepšení stránek a obsahu)
- Organické vyhledávání
- Rankování klíčových slov ve vyhledávači
- Odhadovaná hodnota provozu
- Zpětné odkazy
- OP-PAGE analýza stránek
Rank tracking (sledování provozu)
Nyní se přesuneme k „první“ sekci, a tím je sledování provozu (rank tracking).
Dá se říci, že se ve skutečnosti jedná o sledování pozic klíčových slov z webových stránek.
Jak už jsem zmínil v článku, jedná se o nově vytvořený projekt, takže doposud nejsou dobře načtena všechna data → tento krok může trvat i několik dní.


K čemu rank tracking slouží?
- Sledování klíčových slov
- Jak se daří klíčovým slovům ve výsledku vyhledávání?
- Na jakých pozicích se umisťujete
- Graf přehlednosti
Pokud si všimnete, dole na stránce uvidíte seznam klíčových slov a můžete si všimnout i různých metrik (hledanost, konkurence, cena za proklik atd..)
SEO opportunites (příležitost pro zlepšení)
V současné době je tato sekce v beta verzi.
Jedná se o příležitost k vylepšení obsahu a celkového zlepšení SEO.


Například na prvním řádku můžeme vidět:
„This page has potential to rank higher for the keyword, “potraviny bohaté na železo tabulka”
V překladu to znamená, že klíčové slovo a stránka → Potraviny bohaté na železo tabulka → dokážete ještě více vylepšit pomocí úpravy titulků nebo meta description.
1) Na pravé straně klikneme na START a zobrazí se vám zlepšení TITLE (název článku).


Abychom si to ukázali na názorném příkladu, klikli jsme na úpravu pro → Potraviny bohaté na železo a následně se nám zobrazilo 5 návrhu na zlepšení o doplnění klíčových slov.
- Potraviny bohaté na železo: Kompletní tabulka a seznam
- Jaké potraviny jsou bohaté na železo? Podívejte se na tabulku
- Potraviny bohaté na železo: Nejlepší volba pro vegetariány
- Tabulka potravin bohatých na železo: Co jíst pro zdravé krevní buňky
- Potraviny bohaté na železo: Tabulka pro těhotné ženy a kojící matky
Jestli si například vyberete první návrh, kliknete na NEXT: META DESCRIPTION, tak se vám zobrazí návrh pro zlepšení nebo úpravu meta description.
2) Návrhy meta description:
- Potřebujete zvýšit příjem železa? Tato kompletní tabulka a seznam potravin bohatých na železo vám pomohou najít ty nejlepší zdroje tohoto důležitého minerálu.
- Hledáte potraviny s vysokým obsahem železa? Tento seznam a tabulka vám poskytnou přehled nejlepších zdrojů železa, které můžete zařadit do svého jídelníčku.
- Chcete zlepšit svůj příjem železa? Tento seznam a tabulka potravin bohatých na železo vám pomohou najít ty nejlepší zdroje tohoto důležitého minerálu a zlepšit vaše zdraví.
- Potřebujete zvýšit příjem železa? Tato kompletní tabulka a seznam potravin bohatých na železo vám pomohou najít ty nejlepší zdroje.
- Hledáte potraviny bohaté na železo? Tento seznam a tabulka vám poskytnou přehled nejlepších zdrojů železa, které můžete zařadit do svého jídelníčku.


3) Jakým nadpisem (title) chcete začít?
Jestliže si zvolíte nadpis a poté meta description, ve třetím kroku se vám objeví tabulka, ze které si můžete vybrat jakým nadpisem chcete, aby váš článek začínal.


My si například zvolíme 2 řádek → Jaké jsou příznaky nedostatku železa?
Po odkliknutí Write for me se přesměrujete na stránku AI Ubersuggestu (umělou inteligenci) pro psaní článků, titulků a meta description.


Abych to dokázal shrnout, v SEO Opportunities jsem dokázal nastavit „nový“ a vylepšený titulek, meta description a pomocí AI jsme si vyexportovali vše potřebné.
Na AI Ubersuggestu napíšu samostatný článek, kde si vše rozebereme a probereme, jak využít umělou inteligenci pro copywritery.
My WorkSpace
Sekce My WorkSpace neboli v překladu → Můj pracovní prostor zobrazuje všechny nedávná vyhledávání a exportovaná data.
Zde se dá snadno kontrolovat vaše aktivita a popřípadě se můžete vrátit ke starším přehledům.
Pokud například vytvoříte pomocí AI nový „projekt“, zobrazí se vám zde v historii.


Chrome Extension
K čemu slouží Chrome Extension?
Jedná se o doplněk/plugin do vyhledávače Chrome přímo o NP Digital, který vám pomůže analyzovat organické vyhledávání nebo placené vyhledávání v prohlížeči.
Tento doplněk si můžete stáhnout zdarma z Obchodu chrome, pomocí videa:
Pokud si nainstalujete rozšíření do Chromu, co vám doplněk může nabídnout za data?
- Organické vyhledávání
- Placené PPC
- Kolik lidí navštíví stránku z PC a Mobilu
- Klíčová slova
- Domain authority
- Zpětné odkazy
Jak bude vypadat vaše vyhledávání v Googlu s rozšířeným doplňkem?


Site audit
Co je seo audit? Jedná se o audit webu, který vám pomůže identifikovat problémy na stránkách, nebo dokáže zjistit všechny potřebné informace o dané webové stránce, jako je například:
- Organická návštěvnost
- Zpětné odkazy
- Na jaké klíčové slovo se stránka zobrazuje
- Jak dobře se rankuje ve výsledku vyhledávání
- Technické problémy na stránce
- ON PAGE a OFF PAGE problémy
- A mnoho dalšího…
Pokud chcete analyzovat vaši stránku, nebo stránku konkurence, tak stačí to políčka site audit vyplnit adresu webu.
Například zadáme stránku Alza.cz (můžete zadat stránku www.alza.cz nebo alza.cz).
Po odeslání požadavku bude trvat i několik minut (možná déle), dokud se vám nezobrazí podrobný seo audit (vše vždy záleží na velikosti a obsahu webových stránek).


Při procházení stránek je důležité, aby zde „existovali“ interní odkazy, aby dokázal Ubersuggest při skenování procházet další a další stránky.
Pokud některé odkazy budou označeny značkou „nofollow“, tak prohledávače tyto stránky budou ignorovat a nebudou pokračovat v procházení stránek. To může mít za následek neprocházení stránek a zobrazí se vám minimum stránek při seo auditu.
V některých případech se může stát, že nástroj nebude procházet webové stránky, jaké aspekty to mohou být?
- Rychlost načítání (pokud odezva bude trvat příliš dlouho, prohledávač může narazit a zastavit procházení kvůli časové odezvě serveru)
- Blokování serverem (stránky mohou být blokovány z několika důvodů. Mezi nejčastější patří robots.txt atd.)
- Kanonická „smyčka“
- Blokováno souborem .htaccess
- Blokování IP adresy
Po několika minutách máme konečně výsledky SEO Auditu:


V horní liště můžeme vidět:
- ON-PAGE seo score (ON-PAGE skóre webových stránek)
- Organic monthly traffic (organická návštěvnost za měsíc)
- Organic keywords (organická návštěvnost)
- Backlinks (zpětné odkazy)
Ve spodní částí můžeme vidět:
- Page discovered (kolik stránek prohlížeč prošel)
- Seo issues discovered (problémy které je potřeba řešit a jak jsou závažné)
- Site speed (rychlost načítání stránek)
Pokud si chcete podrobně zobrazit audit sekcí, stačí je rozkliknout a zjistíte více informací.
Ve většině případů vás určitě bude zajímat organická návštěvnost + na jaké klíčové slovo se stránka rankuje.
Keyword Research
Konečně na řadu přichází to nejdůležitější (pro některé z nás).
Keyword research je průzkumník klíčových slov.
Ještě si musíme říct, co v záložce Keyword research můžeme najít:
- Keyword Overview (průzkumník klíčových slov)
- Keyword ideas („nápady“ na doplnění klíčových slov)
- Keyword Visualization (doplnění o klíčová slova: kdy, jak, kde. Pouze zatím bez CZ podpory)
- Keywords by Traffic (hledatelnost klíčového slova)
- Similar Websites (podobné stránky – vhodné pro zjištění konkurence)
- Content Ideas (nápady na zlepšení obsahu)
Začneme nejdříve sekcí Keyword research
V horním menu si vyplníme do kolonky jaké klíčové slovo chceme vyhledat.
V našem případě zde zadáme klíčové slovo „SEO“.
Mějte na paměti, že důležité je také vyplnit jazyk a lokace klíčového slova, před spuštěním vyhledávání.


Ve výsledku se vám ukáže:
- Hledanost klíčového slova
- Jestli bude obtížné se rankovat na klíčové slovo
- CPC (průměrná cena za proklik)
- Graf průměrné hledanosti
- Nápady pro klíčová slova
- Nehledanější stránky na které se klíčové slovo „SEO“ rankuje




Keywrod Overview nabízí spousty dalších funkcí, které určitě budete potřebovat.
Keyword ideas
Sekce ideas slouží k tomu, pokud budete hledat nápady o doplnění klíčových slov dalšími klíčovými slovy.
Pokud například zde zadáme klíčové slovo „seo“, nástroj nám dokáže prozkoumat stovky ne-li tisíce klíčových slov, které obsahují slovo „seo“ a následně nám je seřadí podle:
- Hledanosti
- CPC (platba za proklik v PPC)
- Náročnost pro umístění v SERP
- A další metriky


Pokud plánujete udělat výzkum klíčových slov, nebo pouze chcete vyexportovat klíčová slova do Excellu, stačí kliknout na EXPORT TO CSV.
Keyword visualization
Visualization v současné době patří mezi „novinky“, a bohužel zatím nepodporuje český jazyk a lokaci.
V podstatě se jedná o stejný nástroj jako je od NP Digital Answer The Public anebo další podobný nástroj People Also Ask keyword.
Po zadání klíčového slova se vám ukáže vizualizace, která „propojí“ různé uživatelské dotazy, jako je například: jak, kdy, kde, proč atd..


Keywords by Traffic
Pomocí Keywords by Traffic dokážete zjistit, která klíčová slova přivádějí návštěvnost na webovou stránku.
Například zde můžete vidět, jaká klíčová slova přivádějí návštěvníky z webových stránek www.alza.cz + můžete vidět podrobná data o klíčových slovech.


Similar Websites
Můžete analyzovat vaše konkurenty a díky tomu přijít na nová klíčová slova, na které se umisťuje vaše konkurence.
Skvělý pomocník při analýze klíčových slov pro webové stránky.


Content ideas
Slouží ke sledování nejlepšího obsahu ve výsledcích vyhledávání.
Pokud například zadáme zde klíčové slovo seo, zobrazí se nám ty nejlepší výsledky vyhledávání na zadaný uživatelský dotaz.


Traffic Estimation
Traffic Estimation slouží k tomu, abyste dokázali odhadnout návštěvnost webových stránek.
Ubersuggest nabídne data, která jsou lepší a přesnější než kdy předtím. Na svých stránkách NP Digital píše, že jejich odhady při použití tohoto nástroje pro sledování organické návštěvnosti se blíží skutečným číslům, které můžete vidět v Google Analytics.
Traffic Overview
Jak už jsme zmínili, pomocí Traffic v Ubersuggestu můžete sledovat a analyzovat návštěvnost konkrétní adresy kterou si zadáte.
V horní části přehledu si můžete všimnou nejnovější měsíční odhady stránek.


Co můžeme vidět při exportu dat?
- Organic keywords (organická návštěvnost klíčových slov)
- Organic monthly traffic (organická návštěvnost za měsíc)
- Domain authority (autorita domény)
- Backlinks (zpětné odkazy)
- Graf vývoje návštěvnosti
Co můžete najít dalšího na stránce?
Seo keywords ranking (graf, kolik klíčových slov se zobrazuje v SERPU na jistých pozicích)


TOP SEO Pages (nejlepší stránky pode organického vyhledávání)


SEO KEYWORDS (organická návštěvnost pomocí klíčových slov)


TOP Pages by Traffic
Chcete zjistit, které stránky přinášejí vaším konkurentům ty nejlepší výsledky ve vyhledávání? Nebo pro která klíčová slova jsou hodnocena, abyste dokázali zlepšovat svůj obsah a SEO? Tak právě Top Pages by Traffic je tím pravým.


Backlinks
Zpětné odkazy jsou nedílnou součástí seo. Je důležité při budování vaše projektu nebo webových stránek pracovat nejen na analýze klíčových slov a budování kvalitního obsahu, ale také na zpětných odkazech.
Mějte vždy na paměti, že musíte dát přednost kvalitě zpětného odkazu oproti kvantitě.
K čemu slouží Backlinks Overview?
- Porovnání zpětných odkazů konkurenta
- Analyzujte webové stránky, kdo na vás odkazuje
- Počet a kvalita zpětných odkazů


Co můžete vidět na grafu?
- Domain authority (autorita domény → čim vyšší tim lepší)
- Reffering Domains (domeny které na vás odkazují)
- Backlinks (počet zpětných odkazů)
Backlinks Opportunity
Tento přehled vám ukáže, kdo odkazuje pomocí zpětných odkazů na vaše konkurenty, ale neodkazuje na vás.
Jedná se o velmi jednoduchý a snadný program, který můžete začít využívat na jedno kliknutí a zjistit tak příležitost zpětných odkazů pro vaše webové stránky.
Stačí zadat název domény neb URL stránky a začít hledat.


Důvěryhodné zdroje:
Pokud hledáte kompletní znalostní databázi Ubersuggestu, klikněte zde: https://ubersuggest.zendesk.com/hc/en-us
Jeden komentář